Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Primers certificats de Gastro Quality Taste per als productes favorits pels consumidors

19/09/2018

• Són per a oli d'oliva verge Castillo de Canena, cerveses San Miguel Selecta i San Miguel Manila, patates Bonilla a la vista, Vermut Zecchini vermell, vi rosat Viñas Viejas de los Herederos de Marqués de Riscal i iogurt grec Pastoret.
  • El segell reconeix si un producte és acceptat en un grau alt pels consumidors basant-se en les seves qualitats organolèptiques (el gust, olor, textura, aspecte i valoració global).

19 de setembre de 2018.  AENOR i Gastro Quality han lliurat els primers certificats del segell Gastro Quality Taste, un segell que mesura l'acceptació d'un producte per part del consumidor final. Els primers productes que han rebut aquest reconeixement han estat:

- Oli d'oliva verge extra reserva familiar picual de Castillo de Canena Olive Juice, S.L.

- Cervesa San Miguel Selecta i San Miguel Manila de Mahou S.A.

- Patates fregides en oli d'oliva Bonilla a la vista d'Epagal S.L.

- Vermut Zecchini vermell fórmula tradicional de Zecchini y Jornico S.L.

- Vi rosat Viñas Viejas de Herederos de Marqués de Riscal S.A.

- Iogurt a l'estil grec d'El Pastoret de la Segarra

Els certificats han estat lliurats per Juan Silva, director general de Gastro Quality Taste, i Rafael García Meiro, director general d'AENOR, en un acte que ha comptat també amb la intervenció de Rafael Ansón, president de la Reial Acadèmia Espanyola de Gastronomia.

A través d'una metodologia desenvolupada per AENOR, el segell Gastro Quality Taste mesura si un producte és acceptat en un grau alt pels consumidors basant-se en les seves qualitats organolèptiques (gust, olor, textura, aspecte i valoració global), és a dir, si a la major part dels consumidors els agrada i el consideren una bona compra. Les altes exigències de certificació garanteixen les característiques premium dels productes amb la marca.

Per assolir el segell, els productes se sotmeten a un exhaustiu diagnòstic sota els paràmetres sensorials més estrictes a AENOR Laboratori, mitjançant tastos a ulls clucs de consumidors, en què analitzen les diferents qualitats dels productes. Després d'un tractament estadístic de les respostes dels consumidors s'obtenen els resultats finals. Els productes han d'assolir les puntuacions requerides per ser emparats sota el segell. L'obtenció del segell suposa per als productes ser reconeguts com una opció que compta amb l'opinió positiva de consumidors, partint d'una metodologia neutral i rigorosa.

La diversitat i els diferents qualitats dels productes alimentaris suposa de vegades un dilema en la decisió del consumidor en el moment de compra. La gran diversitat en oferta i preu dels productes als lineals dels supermercats no són indicatiu suficient per saber si l'aliment o la beguda que adquirim complirà les nostres expectatives. El segell Gastro Quality Taste ajuda el consumidor a fer la seva elecció.