Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>PROSOL obté el certificat AENOR Residuo Cero

PROSOL, primera empresa del sector agroalimentari espanyol a obtenir el certificat AENOR ‘Residuo Cero’

21/11/2018

​21 de novembre de 2018. Productos Solubles, SA (PROSOL) és la primera empresa espanyola dins del sector agroalimentari a obtenir el certificat de ‘Residuo Cero’ d' AENOR, que acredita que les organitzacions valoritzen les seves fraccions de residus, evitant que aquests tinguin com a destinació final l'abocador. PROSOL, empresa cafetera amb seu a Venta de Baños (Palència), suma, així, una nova i reconeguda certificació a l'ampli nombre de distintius que ja posseeix en els seus processos, productes i serveis.

La directora d'AENOR a Castella i Lleó, Inmaculada García Garrandés, ha procedit avui a fer entrega del certificat concedit a l'empresa de Palència. El certificat AENOR ‘Residuo Cero’ té nombrosos avantatges. Entre d'altres, ajuda les organitzacions a optimitzar processos, gràcies a una revisió exhaustiva d'aquests, focalitzant-se en els punts de producció de residus. A més, contribueix a l'impuls de l'economia circular i permet a les organitzacions avançar-se a les disposicions legals que seran promulgades en aquesta matèria.

Així mateix, té beneficis econòmics: permet disminuir els costos derivats de la gestió de residus, ja que aquests es redueixen i, alhora, permet obtenir ingressos extra per la gestió d'aquests materials valoritzables en comptes de gestionar-los com a residus. D'aquesta manera, les organitzacions obtenen un suport, compatible i de valor afegit i complementari al Sistema de Gestió Ambiental segons la Norma ISO 14001.