Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Ricoh obté el Certificat de Conformitat amb l'Esquema Nacional de Seguretat

Ricoh obté el Certificat de Conformitat amb l'Esquema Nacional de Seguretat

06/05/2019

• Per als sistemes d'informació de les seves tres empreses Ricoh España, Ricoh Spain IT Services i Techno Trends.

6 de maig de 2019, Madrid.- Ricoh ha rebut el Certificat de Conformitat amb l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS) per part d'AENOR. Aquesta certificació acredita que els sistemes d'informació que suporten les solucions i els serveis tecnològics de Ricoh compten amb les mesures i els controls de seguretat necessaris per als seus clients de l'Administració Pública, i aporten així un valor diferencial respecte als seus competidors.

L'ENS és un Reial decret de compliment obligat que garanteix la seguretat dels sistemes d'informació, processos i serveis en l'Administració Pública i que han d'assegurar-se en l'execució de les seves operacions. "Obtenir el certificat de conformitat amb l'ENS ens permet donar una resposta idònia a les necessitats dels nostres clients del sector públic. Ara les nostres solucions i els serveis tecnològics són més complets perquè garanteixen totes les dimensions de la seguretat, com són la confidencialitat, la integritat, la disponibilitat, l'autenticitat i la traçabilitat de la informació, i els seus serveis d'acord amb el que estableix aquest Reial decret", afirma Marcos Sanz, CISO de Ricoh España i Portugal

“Avui dia, és de vital importància que els sistemes de les Administracions Públiques prestin serveis i custodiïn la informació d'acord amb unes condicions mínimes de confiança. En aquest sentit, no és que es consideri necessari sinó que és imprescindible que els serveis de tercers contractats per les Administracions Públiques estiguin certificats en l'Esquema Nacional de Seguretat per aconseguir ser uns objectius difícils d'atacar i reduir la superfície d'exposició davant l'amenaça”, explica Javier Candau, cap del Departament de Serveis de Ciberseguretat del Centre Criptològic Nacional, ens propietari de l'ENS.

Per part seva, Carlos Villaroya, responsable de Desenvolupament de Negoci d'AENOR a Catalunya, explica que “l'obtenció del certificat de conformitat amb l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS) d'AENOR demostra el compromís de Ricoh amb la seguretat dels sistemes d'informació que presten serveis o solucions tecnològiques a les AA. PP., contribuint a generar confiança. AENOR, com a entitat líder en el sector, ja ha certificat mig centenar d'organitzacions partint d'aquest esquema”.

La companyia tecnològica ha aconseguit certificar els sistemes d'informació que donen suport als serveis subministrats per les seves tres empreses Ricoh España, Ricoh Spain IT Services i Techno Trends en la categoria mitjana dels àmbits següents:

• Ricoh España
    • Venda, instal·lació i manteniment d'equips i infraestructura tecnològica
    • Desenvolupament, instal·lació i manteniment d'aplicacions i solucions informàtiques
    • Processos i serveis de gestió documental
  • Ricoh Spain IT Services
  • Techno Trends
    • Venda, instal·lació i manteniment d'equips i infraestructura tecnològica

Seguretat en les comunicacions i gestió de la informació

Gràcies a la certificació de l'Esquema Nacional de Seguretat, els equips multifuncionals de Ricoh garanteixen la seguretat en la gestió de la informació de qualsevol tipus que utilitza l'Administració Pública, com és el cas dels expedients dels ciutadans.

D'altra banda, els dispositius de Ricoh ara generen, a través de la seva aplicació @copy, còpies electròniques autèntiques de documents en paper segons les Normes Tècniques d'Interoperabilitat. "Gràcies a aquesta certificació, ara podem assegurar un entorn complet de seguretat als nostres clients de l'Administració Pública, ja que el procés té lloc dins els equips amb programari propi i sense sortir a l'exterior. Això és especialment important a l'hora de tractar dades i informació tan sensible d'àmbits com el de Sanitat, Tributs, Justícia o Defensa, per exemple", afirma Sanz.

Així mateix, el compliment d'aquestes normes de seguretat és necessari en els sistemes de comunicació a distància, videoconferències i solucions de col·laboració per assegurar la integritat i confidencialitat de la informació transmesa. "El mateix ocorre amb la gestió d'infraestructures tecnològiques d'emmagatzematge i transmissió de dades (servidors i xarxes) i amb el desenvolupament i manteniment d'aplicacions per a Administracions Públiques, per a les quals la certificació és essencial", conclou Sanz.