Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>SADECO, primer centre de control animal certificat per AENOR en Gestió Sanitària i de Benestar Animal

SADECO, primer centre públic de protecció animal certificat per AENOR en Gestió Sanitària i de Benestar Animal

21/05/2019

• El certificat AENOR reconeix el compliment amb la norma UNE 313001:2016 que avalua les instal·lacions i el tracte als animals recollits al centre.
  • SADECO es converteix en la primera empresa pública que obté el certificat de conformitat per al seu centre de protecció animal situat a Còrdova.

21 de maig de 2019. AENOR lliurat avui al Centre de Control Animal (CECA) pertanyent a l'empresa municipal SADECO (Còrdova) el certificat de Gestió Sanitària i de Benestar Animal que acredita el compliment del model de gestió descrit en la norma UNE 313001, marc de referència per a la gestió dels centres de protecció animal i residències d'animals de companyia, que té com a objectiu vetllar pel benestar i la salut de gossos i gats en tot el procés de recollida, estada i sortida dels centres.

L'entrega l'ha fet avui el director d'AENOR a Andalusia, Antonio Pérez Carreño, que va visitar el CECA i va manifestar que "l'entrega d'aquest certificat suposa un reconeixement al treball realitzat per SADECO i a la seva aposta per garantir l'adequada gestió del seu centre de protecció animal".

Per part seva, Pedro García, president de SADECO, va agrair l'acreditació i va afirmar que "es tracta d'un reconeixement a la tasca de servei públic que fa la nostra empresa municipal i als professionals que treballen al centre de control animal". "Que el rebi la nostra empresa pública municipal significa que estem fent les coses bé i ens responsabilitza per seguir treballant en el mateix sentit", va concloure García.

Addicionalment, va expressar que "AENOR ha valorat molt positivament la correcta implantació dels requisits, procediments i protocols partint de la norma UNE 313001, fet que suposa un valor diferencial i garanteix el compromís del centre de protecció animal de SADECO amb la salut i el benestar dels animals".

La certificació té en compte la gestió rigorosa en diferents punts de contacte dels animals amb el centre: des de la recollida, el control a l'entrada i la seva permanència en les instal·lacions, garantint les millors condicions d'higiene i profilaxi, alimentació, enriquiment ambiental, exercici, tracte dels cuidadors, així com la seva gestió de sortida, una fase que pren un especial pro­tagonisme per la importància que té la preparació dels animals per a l'adopció i la selecció dels futurs adop­tants.