Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Santander, primera empresa que certifica amb AENOR la sostenibilitat de l'Investor Day

04/04/2019

• acredita que tots els processos per a la celebració de l'Investor Day —des de la planificació fins després de la celebració— segueixen determinats criteris de sostenibilitat que permeten reduir l'impacte mediambiental i generar beneficis econòmics, socials i ambientals a la comunitat.

4 d'abril del 2019. Banco Santander ha obtingut el certificat AENOR del sistema de gestió d'Esdeveniments Sostenibles, que acredita la sostenibilitat de la reunió amb els inversors (Investor Day) que va celebrar-se ahir a Londres. D'aquesta manera, Banco Santander es converteix en la primera empresa que rep aquest reconeixement d'AENOR, que es basa en la norma UNE-ISO 20121, per una trobada inversors, analistes i agències de ràting.

L'UNE-ISO 20121 estableix els requisits per desenvolupar un sistema de gestió de la sostenibilitat per a qualsevol tipus d'esdeveniment o activitat. El 2017 i l'any passat, el banc ja va obtenir aquest reconeixement pel que concerneix les juntes d'accionistes.

AENOR ha certificat que tots els processos per a la celebració de l'Investor Day han seguit determinats criteris de sostenibilitat que permeten reduir l'impacte mediambiental i generar beneficis econòmics, ambiental i socials a l'entorn on es duen a terme.

Entre altres avantatges, aquesta certificació fomenta la reducció del consum de recursos com ara aigua, energia o residus. A més, afavoreix la contractació de proveïdors locals i de treballadors en risc d'exclusió, així com l'ús del transport col·lectiu.

És la manera més directa de demostrar a entitats externes el compromís públic i ètic de l'organització amb la societat, el medi ambient i la sostenibilitat, alhora que ajuda a millorar la reputació i la coherència amb la política de responsabilitat social; per exemple, fomentant compromisos amb els proveïdors.

La norma UNE-ISO 20121 ofereix criteris per a les diverses etapes i activitats: disseny, planificació, realització, implementació, revisió i activitats posteriors a l'esdeveniment sostenible.