Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>La Sareb obté cinc noves certificacions d'AENOR
La Sareb obté cinc noves certificacions d'AENOR

23/01/2019

• Aquestes certificacions avalen l'aposta per la millora contínua que la companyia ha portat a terme en els àmbits de seguretat de la informació, continuïtat de negoci, qualitat, gestió ambiental i seguretat i salut en la feina,
  • i se sumen a les altres dues certificacions que la Sareb va rebre quant a compliment normatiu penal i antisuborn.
  • Les certificacions d'AENOR són una garantia de confiança i seguretat per a tercers.

23 de gener del 2019. La Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) ha rebut cinc noves certificacions d' AENOR, l'entitat de certificació de referència a Espanya.

Aquestes certificacions avaluen els sistemes de gestió de la Sareb i acrediten que la companyia compleix amb els requisits de les normes d'abast mundial en els àmbits de seguretat de la informació, continuïtat del negoci, qualitat, gestió ambiental i seguretat i salut a la feina, i se sumen, a més, a les altres dues certificacions que la Sareb va rebre el 2017 quant a compliment normatiu penal i antisuborn, les quals va renovar l'any 2018.

Idoia Maguregui, subdirectora general de mitjans de la Sareb, va rebre els certificats de Gonzalo Piédrola, director d'AENOR per a la regió Centre i Europa, i va assenyalar que aquests certificats “confirmen el compromís de la nostra empresa per l'excel·lència i la implementació de les millors pràctiques en els nostres processos de gestió a tots els àmbits”.

Segons Gonzalo Piédrola, “la Sareb considera que les polítiques sistemàtiques de la qualitat i la millora contínua són un dels seus eixos estratègics. Les certificacions d'AENOR són aliats sòlids per a la competitivitat de les organitzacions que generen confiança”.

Més concretament, el certificat del Sistema de Gestió de Seguretat de la Informació d'AENOR acredita que la Sareb compleix els requisits de la norma ISO/IEC 27001, la qual cosa dona suport a l'estratègia de protecció dels actius d'una manera alineada amb la visió global de la companyia. A més, certifica que la Sareb ha implantat un conjunt de controls adequats per assegurar la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat del seu sistema d'informació. D'altra banda, permet complir les diverses legislacions de protecció de dades de caràcter personal, serveis de la societat de la informació, comerç electrònic, propietat intel·lectual i totes les legislacions relacionades amb la seguretat de la informació.

Pel que fa al certificat del Sistema de Gestió de la Continuïtat del Negoci d'AENOR, segons la norma ISO 22301, s'acredita que la Sareb aplica una sèrie de controls i mesures per gestionar els riscos generals als quals queda exposada la continuïtat del negoci en qualsevol circumstància, atesa l'existència de riscos globals i l'anàlisi d'impacte que tenen alguns processos crítics. Aquest reconeixement proporciona un marc per augmentar la capacitat de resistència o resiliència de l'organització per fer front a possibles incidents o situacions de crisi, donar una resposta eficaç i protegir els interessos de les principals parts interessades, la reputació, la marca i els processos i activitats crítiques.

Igualment, el certificat del Sistema de Gestió de la Qualitat d'AENOR (ISO 9001) acredita que la companyia aposta per la millora contínua en els processos i treballa per suprimir els costos relacionats amb la manca de qualitat, amb més implicació dels professionals “en aconseguir una feina ben feta de manera sostenible i més convicció en la transmissió del compromís amb la qualitat a tots els públics d'una organització”.

Pel que fa al certificat AENOR de Gestió Ambiental (ISO 14001), es confirma que la Sareb ha implantat un sistema que ajuda a prevenir l'impacte ambiental de la seva activitat mitjançant les eines necessàries per evitar-lo, reduir-lo o controlar-lo, “sempre en equilibri amb la racionalitat socioeconòmica”.

Finalment, el certificat AENOR de Seguretat i Salut a la Feina (ISO 45001) avala que el sistema de gestió actual ajuda a prevenir els riscos laborals. Entre altres avantatges, el certificat, de conformitat amb aquesta norma de reconeixement internacional, permet reduir la sinistralitat laboral i augmentar la productivitat, “la qual cosa es tradueix en beneficis econòmics”. A més, afavoreix el compliment de les obligacions legals i “fomenta una cultura de salut i seguretat preventives que implica els empleats amb rols actius”.

La Sareb va ser la primera entitat amb capital públic que va rebre la certificació AENOR de Compliment Normatiu Penal i Antisuborn. Les noves certificacions reforcen el sistema de gestió de la Sareb d'una manera global i la vocació de millora contínua de la companyia.