Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR lliura a SOLITIUM el certificat ENS per les exigents mesures de seguretat

AENOR lliura a SOLITIUM el certificat ENS per les exigents mesures de seguretat en els seus processos tan interns com amb clients

05/04/2021

• AENOR ha destacat l'augment de la seguretat en els llocs tècnics i les eines utilitzades pels professionals de SOLITIUM, així com en l'ús d'un nou sistema de gestió d'incidències de seguretat i ciberseguretat.
  • AENOR ha lliurat avui aquest reconeixement a la seu de la companyia de serveis tecnològics i de gestió d'impressió.

5 d'abril de 2021. AENOR ha distingit SOLITIUM per assolir els requisits que garanteixen la protecció adequada dels serveis, sistemes, de les dades i comunicacions, i superar amb èxit l'auditoria de conformitat amb el Esquema Nacional de Seguretat (ENS), que certifica els seus Sistemes d'Informació i Serveis per a Categoria Mitjana.

En un acte a la seu de SOLITIUM, Enrique Bello, director d'AENOR a l'Aragó, ha lliurat avui el certificat ENS al responsable de negoci de SOLITIUM, Carlos Prat, que ha estat acompanyat en aquest lliurament d'Ana Belén Sango, responsable de Qualitat, Medi Ambient i SST de SOLITIUM.

Carlos Prat ha subratllat la necessitat que les empreses i les Administracions públiques "afrontem la transformació digital de manera eficaç i ordenada", i ha destacat les pautes que ofereix l'ENS "perquè els nostres sistemes informàtics i les dades tractades per aquests siguin un accelerador en aquesta transformació i mai un risc". Durant la seva intervenció, Prat també ha advertit que "sempre hem de tenir present que no hi ha cap assegurança que ens torni les dades", però ha recordat que "el que sí tenim són bones pràctiques i còpies de seguretat" que redueixen aquests riscos.

Enrique Bello ha felicitat SOLITIUM per la certificació i ha afirmat que "SOLITIUM destaca en l'orientació constant a anar més enllà en línies de treball que millorin la vigilància i el reforç de la gestió de les infraestructures, dels sistemes i serveis relacionats amb la seguretat. I el certificat ENS contribueix a impulsar aquesta percepció".

L'Esquema Nacional de Seguretat (Reial decret 3/2010) és essencialment un conjunt de principis bàsics i requisits mínims que garanteixen una protecció adequada dels serveis, sistemes, de les dades i comunicacions, el grau de rigor i de compliment dels quals varia en funció de la criticitat dels actius i sistemes d'informació analitzats.

Juntament amb el compliment dels requisits que garanteixen la protecció adequada dels serveis, sistemes, de les dades i comunicacions, AENOR ha tingut en compte l'augment de la seguretat en els llocs tècnics i les eines utilitzades pels professionals de SOLITIUM; el nou sistema de gestió d'incidències de seguretat i ciberseguretat per mitjà de ticketing que utilitza l'empresa aragonesa; el reforçament de la seguretat dels sistemes de conformitat amb les directrius de l'ENS; i l'anàlisi de la seguretat dels sistemes dels clients, per certificar SOLITIUM en l'Esquema Nacional de Seguretat.

SOLITIUM protegeix els sistemes d'informació que donen suport al servei de l'administració TIC, tant de forma remota com in situ, dels sistemes dels clients; garanteix als usuaris que les dades allotjades a l'empresa són gestionades d'acord amb els estàndards i les bones pràctiques de seguretat; i ha establert les bases per crear un model integral de gestió de seguretat TIC que millora els aspectes tècnics, organitzatius i procedimentals.

Gràcies a l'esforç i compromís dels seus professionals, aquest èxit situa SOLITIUM com un referent clar a l'avantguarda de la ciberseguretat; per a això, ha comptat amb la participació i el compromís de tots els treballadors amb les bones pràctiques en termes de seguretat.