Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>La tarifa ECO GAS, de Naturgy, verificada per AENOR

La tarifa ECO GAS, de Naturgy, verificada per AENOR

09/07/2018

• La certificadora ha verificat les emissions de CO₂ associats a la distribució i consum de gas natural dels clients que han contractat aquesta tarifa. A més, ha certificat que aquestes emissions han estat compensades voluntàriament.
  • Aquesta tarifa té per objecte aconseguir un subministrament neutre al client, que disposaran del segell AENOR CO₂ Compensat a les factures.

9 de juliol de 2018. AENOR ha fet la primera verificació anual d'emissions compensades de la Tarifa ECO GAS que comercialitza Naturgy (Gas Natural Fenosa).

La verificació anual que fa AENOR, de conformitat amb la norma PAS 2050, consisteix en la comprovació del càlcul de les emissions de CO₂ equivalent al consum de gas natural d'una activitat determinada, així com la compensació voluntària d'aquestes emissions, amb l’objecte d'aconseguir un subministrament neutre al client. A partir de la primera factura, els clients que s'hagin adherit a aquesta tarifa disposaran, en aquesta, d'un segell d'AENOR CO₂ compensat.

AENOR ha certificat la compensació de 65 tCO₂e per a l'any 2017 per a la Tarifa ECO GAS en un report en què s'inclou la relació de clients les emissions dels quals han estat calculades i compensades per a un període determinat.

Per a la neutralització de les emissions de CO₂ equivalent es fa una cancel·lació voluntària de 200 CER (Reduccions d'emissions certificades) procedents del projecte MDL (Mecanisme de Desenvolupament Net) “Projecte de Gas d'Abocador Loma Los Colorados”. Aquest, que està ubicat a Xile i és propietat de (Gas Natural Fenosa Generació, S.L.U., té per objecte assegurar als clients que s'incorporen a aquesta tarifa que estan consumint un gas lliure d'emissions.

El “Projecte de Gas d'Abocador de Loma Los Colorados” desenvolupa un sistema de recol·lecció, utilització i destrucció de gas d'abocador, que mitjançant la seva crema a la torxa genera electricitat que s'exporta a la xarxa elèctrica central interconnectada de Xile.

La compensació d'emissions és un instrument voluntari en la lluita contra el canvi climàtic. Qualsevol organització pot actuar a través de la compensació sobre aquelles emissions associades a activitats, productes o serveis, que encara no ha aconseguit reduir.