Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Valdebebas certificada d'AENOR en la Gestió Mediambiental (EMAS)
Entrega Valdebebas

Valdebebas, primera organització espanyola a obtenir la certificació d'AENOR amb els nous requisits europeus d'excel·lència mediambiental

25/07/2019

• Valdebebas es converteix en la primera organització espanyola auditada i verificada per AENOR segons els nous requisits EMAS, el model europeu d'Excel·lència en la Gestió Mediambiental.
  • Valdebebas es consolida com un dels projectes europeus més ambiciosos en matèria de sostenibilitat i qualitat mediambiental, amb cinc milions de metres quadrats destinats a espais verds adaptats a baix consum hídric.
  • El parc Forestal de Valdebebas, de més de 400 hectàrees, el Parque Central de 80 hectàrees i els parcs de proximitat converteixen Valdebebas en una de les àrees urbanístiques amb més zones verdes d'Europa superant en superfície verda al madrileny Parque del Retiro, el londinenc Hyde Park o el novaiorquès Central Park.

25 de juliol de 2019. Valdebebas es converteix en la primera empresa espanyola validada per AENOR de conformitat amb l'última modificació del Reglament EMAS, model reconegut d'excel·lència en la gestió mediambiental.
El Reglament europeu EMAS, en anglès "Eco-Management and Audit Scheme", defineix un esquema de gestió i una auditoria ambientals obert a qualsevol tipus d'organització en l'àmbit internacional independentment de la seva activitat.

Amb aquesta verificació Valdebebas garanteix la implantació d'un sistema de gestió mediambiental amb rigor, una distinció que se suma als altres distintius de qualitat obtinguts en els últims anys per Valdebebas.

Els certificats ISO 14001:2004 i Reglament Europeu EMAS que Valdebebas renova des del 2008, situen aquest espai com un model urbà de desenvolupament sostenible pel que fa a l'aplicació d'uns estàndards urbanístics, mediambientals i tecnològics a l'avantguarda.

Es consolida així l'aposta decidida per la qualitat mediambiental d'un barri en què viuen i treballen més de 20.000 persones, amb 7.000 habitatges construïts i 2.000 de projectats per al 2021.

Valdebebas s'ha convertit en l'ampliació més gran de la ciutat de Madrid dels últims anys. Construït en els terrenys d'uns antics enderrocs, va ser concebut des dels seus orígens com un entorn urbà basat en un model de desenvolupament sostenible.

Del total d'11 milions de metres quadrats que integra la seva superfície, més de la meitat són zones verdes, essent la més destacada el Parque Forestal de Valdebebas amb gairebé 400 hectàrees i més de 300.000 arbres i arbustos.

Les zones verdes d'aquesta zona urbanística es completen amb el Parque Central i els diferents parcs de mida més petita que es distribueixen per tota la malla urbana i que, al seu torn, queden units al Parque Central. Aquest disseny garanteix que cap dels edificis del barri estigui a més de 150 metres d'una zona verda. Tot això connectat a través de 27 km de carrils bici que uneixen parc i ciutat.