Salta navegació principal
Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notícies>El Museu Nacional Thyssen-Bornemisza, model de bones pràctiques

Actualitat

Museu Nacional Thyssen-Bornemisza
Notícia

El Museu Nacional Thyssen-Bornemisza, model de bones pràctiques

19/08/2019

Un dels beneficis dels visitants del Museu Nacional Thyssen-Bornemisza mentre fan el seu recorregut per les sales de la col·lecció permanent o de l'exposició temporal és tenir disponibles diversos serveis com cafeteria, guarda-roba, lavabos, audioguies o una botiga que ofereix catàlegs o, fins i tot, joies, cosa que els permet viure una experiència que contribueix a la seva satisfacció.

Des del més general al més específic, tot conforma l'excel·lència del museu, que es va reconèixer fa poc amb la certificació segons la norma UNE 302002 per a la prestació del servei de visites a través de la marca Q, i fa possible que la gestió de la qualitat de la visita compleixi els estàndards més exigents, que impliquen totes les activitats, tasques i àrees del museu: des de la programació, el pla estratègic, el portal de transparència o la neteja dels espais fins a la informació a disposició del visitant per a la seva orientació i comprensió (tant abans com durant la visita) o les facilitats per adquirir les entrades.

També cal destacar la seguretat i l'accessibilitat universal, que tenen els certificats AENOR de Gestió d'emergències i Accessibilitat universal, que converteixen el Thyssen en el primer museu d'Espanya a aconseguir aquests tres certificats. A més, un certificat EFR reconeix les mesures de conciliació i igualtat de la institució, al qual cal afegir la màxima qualificació nacional en el rànquing de transparència i bon govern de museus.

Cal no oblidar un element fonamental que hi ha darrere d'aquests certificats: el factor humà. Cal destacar la tasca del personal del Museu Thyssen, amb el seu alt grau de compromís amb la institució i la seva missió i valors, així com la seva provada professionalitat, tant dels que treballen directament amb el públic com la dels que ho fan amb altres i variades responsabilitats.