Aquesta norma és la més reconeguda i utilitzada en l'àmbit internacional per a l'adopció d'un sistema de gestió de la seguretat i salut a la feina. La seva estructura incorpora els requisits d'un model de gestió alineat amb l'estructura d'alt nivell, comuna a totes les normes ISO, per la qual cosa, és viable la seva integració amb altres sistemes de gestió.
Alguns aspectes claus de la norma:
-
Prevenció de lesions i deteriorament de la salut dels treballadors, amb l'objectiu d'assegurar llocs de treball assegurances i saludables.
-
Lideratge i compromís de l'alta direcció, i assumpció de la rendició de comptes del sistema de gestió.
-
Eliminació dels perills i minimització els riscos amb mesures de prevenció eficaces, aprofitament de les oportunitats i millora de l'acompliment.
-
Consulta i participació dels treballadors a tots els nivells i funcions aplicables de l'organització.
- Desenvolupament d'una cultura de l'organització que doni suport als resultats previstos del sistema de gestió.
Com que es tracta d'una norma versàtil, es pot implantar en una gran varietat d'organitzacions, que inclouen:
- Grans organitzacions i empreses.
- Petites i mitjanes empreses (PIME).
- Organismes públics i organitzacions sense ànim de lucre.
- Organitzacions no governamentals (ONG) i d'ajuda social.