Salta navegació principal
Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR certifica la Carta de Serveis de l'IPEX
 
 

AENOR certifica la Carta de Serveis de l'IPEX

25/07/2019

  • Amb aquesta certificació, l'IPEX adquireix un compromís públic de qualitat amb la satisfacció dels seus clients i usuaris.
  • Aquesta iniciativa forma part de l'objectiu de l'IPEX de modernitzar la seva gestió, generant confiança i transparència.

25 de juliol de 2019. Per tal de fer públic el compromís de complir amb els paràmetres que es recullen a la seva Carta de Serveis, l'Institut de Promoció Exterior de Castella-La Manxa (IPEX) ha estat certificat per AENOR de conformitat amb la norma UNE 93200 de Cartes de Serveis, una de les eines més fiables per assegurar que les Administracions Públiques i les empreses privades, comuniquen als seus usuaris els serveis que presten i els compromisos que assumeixen en la seva prestació.

Amb aquesta certificació, l'IPEX ha assumit compromisos públics de qualitat amb els seus clients, on destaquen la concessió de mínim 60 subvencions a l'any, programar almenys 20 jornades anuals o bé oferir almenys 20 pràctiques de comerç exterior a l'any.

Durant l'entrega de la certificació, Javier Rosell, director general d'Empreses de la Junta de Comunitats de Castella-La Manxa, ha comentat que "la carta de serveis d'IPEX compleix la seva tasca internament, el que ara volem veure és com estem realment i dotar de certa uniformitat tota la tasca d'IPEX mitjançant el procés de certificació de la norma ISO-9001".

Per part seva, Antonio Contreras, director d'AENOR a Castella-La Manxa, va assegurar que "aquesta certificació té com a avantatge diferencial la transparència i el rigor que suposa assumir compromisos de qualitat públics i quantitatius amb els clients informant-ne a més del resultat de manera periòdica. Amb aquesta pràctica IPEX genera confiança i credibilitat en els grups d'interès als quals s'adreça".

Així mateix, va emfatitzar que les Cartes de Serveis representen un suport fonamental en la millora contínua que facilita les relacions amb els usuaris i serveixen per definir estàndards de servei, permetent establir objectius ambiciosos que aconsegueixin l'impacte més gran possible en els punts de contacte de l'entitat.

Per atorgar aquesta certificació a l'IPEX, els auditors d'AENOR han posat especial atenció a les expectatives dels seus clients, al contingut de la Carta de Servei, així com al seguiment i control que fa l'entitat sobre el compliment dels compromisos adquirits. El procés d'auditoria va ser complementat amb un control a través de diferents tècniques d'investigació per analitzar la satisfacció i el compliment d'expectatives dels seus clients.

D'aquesta manera, l'IPEX se suma a les més de 250 organitzacions i entitats a Espanya i altres països que actualment compten amb certificats vigents de Cartes de Serveis, apostant per la millora en la satisfacció dels seus clients, cosa que redunda en l'augment de relacions ètiques i fiables.