Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Balfegó, primera empresa del sector pesquer a Espanya que aconsegueix la certificació d'AENOR davant la COVID-19

22/09/2020

• AENOR certifica que Balfegó compleix amb les màximes garanties higienicosanitàries per a clients i empreses col·laboradores, i minimitza al màxim el risc de propagació del virus.
  • Aquest segell reconeix l'eficàcia de les mesures adoptades, tant en l'activitat pesquera, com en la gastronòmica i turística, per oferir espais segurs a empleats i clients

22 de setembre de 2020. Balfegó, empresa especialitzada en la pesca, l'aqüicultura i el comerç de tonyina vermella de l'Atlàntic i el Mediterrani, s'acaba de convertir en la primera empresa del sector pesquer a Espanya que aconsegueix la certificació d'AENOR davant la COVID-19.

Aquest segell, que suposa un suport a les inversions realitzades per la companyia per adaptar-se a les circumstàncies actuals definides per la crisi sanitària, avala l'efectivitat de les mesures, dels sistemes i protocols adoptats per Balfegó, tant en els seus centres de producció, com en el desenvolupament de les seves activitats gastronòmiques i turístiques, i garanteix que compleixen amb les directrius fixades per les administracions central i autonòmica en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19.

Així, AENOR certifica que Balfegó compleix de manera rigorosa amb les mesures adoptades per preservar la seguretat i higiene a la seva seu corporativa a l'Ametlla de Mar (Tarragona), als seus centres de producció, als catamarans, al moll i a Tuna Tour, i a Tunateca, el centre d'experimentació gastronòmic creat per la família Balfegó a Barcelona. Des de principis de juny passat, totes les instal·lacions del grup estan equipades amb els sistemes i protocols més sofisticats davant la COVID-19, que confirmen la línia de responsabilitat social de Balfegó i el seu interès per la salut de cadascun dels seus clients i tot el seu personal laboral.

L'avaluació que ha fet AENOR, i que suposa un reconeixement als esforços i les inversions realitzats pel Grup Balfegó des del començament de la pandèmia per reforçar la seguretat de treballadors i usuaris, valora aspectes com la gestió de la salut a la feina i dels riscos; la formació, informació i les comunicacions desenvolupades; les mesures organitzatives (control d'aforament, distàncies, pantalles); l'ús de material de protecció individual, així com les bones pràctiques de neteja i higiene, entre d'altres.

"Estem molt satisfets en anunciar que el nostre treball per fer front a la COVID-19 compta amb el suport d'AENOR, cosa que confirma l'encert en les mesures que hem posat en marxa per fer de totes les nostres instal·lacions espais tan segurs com es pugui, i ens satisfà també ser la primera empresa pesquera que rep aquest segell de qualitat a Espanya", assenyala Juan Serrano, director general de Balfegó.

Per part seva, Rafael García Meiro, CEO d'AENOR ha afirmat que "Balfegó demostra que el seu compromís de seguretat amb tots els seus stakeholders està en el primer lloc de les seves consideracions, coherentment amb la seva posició. Els seus protocols solvents i ara certificats impulsen amb potència la confiança necessària perquè el sector recuperi amb rapidesa la seva aportació a la societat i a l'economia".