Salta navegació principal
Ets a: Home>Certificació>Sector alimentari - Certificacions>Certificació malbaratament alimentari zero>Carrefour, primera empresa de distribució certificada per AENOR en malbaratament alimentari zero
Carrefour certificada per AENOR en malbaratament alimentari zero

Carrefour certificada per AENOR en malbaratament alimentari zero

L'aposta de Carrefour per reduir el malbaratament d'aliments

Carrefour s'ha convertit en la primera empresa de distribució a Espanya a obtenir la certificació de malbaratament alimentari zero d'AENOR. Un compromís amb la sostenibilitat, responsabilitat social i respecte pel treball de milions de persones que intervenen en la producció, distribució i consum d'aliments i que els connecta com a empresa amb el consumidor final.

Entre els aspectes avaluats per AENOR hi ha la prevenció i quantificació del malbaratament alimentari, la gestió eficient dels residus i el compromís amb la millora contínua. Tot això s'aplica a la venda al públic d'aliments en tots els seus formats. Aquest segell distingeix l'efectivitat de les mesures implementades per Carrefour per contribuir a la reducció del malbaratament d'aliments.

Alimentació Carrefour: Qualitat i seguretat alimentària

A més de la preocupació pel malbaratament alimentari, Carrefour posa especial atenció a mantenir uns alts nivells de qualitat i seguretat alimentària en tots els seus centres. De forma periòdica, Carrefour fa auditories de qualitat i seguretat alimentària a les seves botigues, en les quals es revisen aspectes com les bones pràctiques de manipulació, les temperatures dels lineals o la neteja i desinfecció. Durant l'auditoria es prenen mostres de superfícies i aliments que, posteriorment, s'analitzen en laboratoris especialitzats. AENOR fa aquesta feina des de l'any 2021; per a això, compta amb un gran equip d'auditors especialitzats en qualitat i seguretat alimentària.

Carrefour com a líder de la transformació sostenible

L'alimentació Carrefour ha assumit un compromís ferm en la lluita contra el malbaratament alimentari. Al llarg dels anys, ha implementat diverses iniciatives per reduir la quantitat d'aliments que es malbaraten.

Carrefour és un aliat en la lluita contra el malbaratament alimentari i un defensor del medi ambient. El seu compromís i les seves accions concretes marquen la diferència en la indústria i ens inspiren a tots a ser més responsables amb els nostres recursos.

La distribuïdora ha lliurat durant 2023 als bancs d'aliments d'Espanya 975 tones d'excedents alimentaris. A més, els clients poden trobar dins les botigues de Carrefour neveres de malbaratament alimentari zero, amb aliments pròxims a la data de caducitat, en perfecte estat i al 50% del seu preu.

A més, amb “Carrefour malbaratament zero”, l'empresa s'ha compromès a reduir les emissions de CO2 en un 40% per al 2025 i en un 50% per al 2050.


El malbaratament d'aliments és una problemàtica mundial amb conseqüències ambientals, socials i ètiques. Carrefour ha obtingut la certificació malbaratament alimentari zero d'AENOR. Aquesta certificació permet a Carrefour:

  • Transmetre confiança a clients i consumidors sobre el seu compromís i la gestió del malbaratament d'aliments.
  • Quantificar el malbaratament, així com establir metes concretes per prevenir-lo i minimitzar-lo i avaluar l'efectivitat de la seva gestió.
  • Augmentar l'eficiència del seu sistema productiu i millorar els costos.
  • Alinear els seus objectius amb les estratègies europees d'economia circular.
  • Contribuir al compliment dels ODS, com l'ODS 12 "Garantir modalitats de consum i producció sostenibles" i, concretament, l'ODS 2 "Fam zero".

Malbaratament alimentari zero també reconeix aquelles organitzacions que prioritzen la bona gestió i valoritzen les diferents fraccions de residus que generen, dins l'abast definit, i eviten que es dipositin a l'abocador. L'empresa no només s'esforça per minimitzar els residus d'aliments, sinó també per convertir-los en recursos valuosos. El seu compromís amb l'economia circular es reflecteix en accions concretes, com ara:

  • donació d'excedents alimentaris a bancs d'aliments.
  • neveres de malbaratament alimentari zero dins les seves botigues (amb aliments pròxims a la data de caducitat, però en perfecte estat, amb promocions de fins a un 50% de descompte).
  • Descomptes en hortalisses "diferents": les que no compleixen amb els estàndards estètics tradicionals, però que són igual de gustoses i nutritives.

Des que a Carrefour iniciés el projecte #MalbaratamentAlimentariZero són moltes les iniciatives que s'han posat en marxa per aconseguir els objectius plantejats. Entre les accions destaquen les preventives, amb un millor ajust de l'oferta a la demanda, així com la donació d'excedents a bancs d'aliments i la transformació d'alguns aliments, a més d'accions de promoció que incentivin la compra i evitin que un aliment acabi a les escombraries.

Entre els productes transformats trobem:

  • Elaboració de tomàquet triturat.
  • Melmelada elaborada amb fruites madures.
  • Suc de taronja.
  • Pa torrat, entre d'altres.

A més, Carrefour fa moltes altres accions:

  • Patrocina el concurs Pluja d'idees, organitzat per AECOC, amb l'objectiu de frenar el malbaratament alimentari.
  • Celebra la setmana contra el malbaratament alimentari.
  • Col·labora amb la plataforma Too Good to Go, que permet als clients adquirir excedents alimentaris a preus reduïts.

Carrefour no només es preocupa pel malbaratament alimentari, sinó també pel medi ambient en general. Ha establert, dins el seu Pla "Trajectòria clima 1,5 ºC", objectius específics per reduir les emissions de CO2:

  • 43% de reducció per al 2025 : Carrefour s'ha compromès a reduir les emissions de CO2 en un 34% per a l'any 2025.
  • 50% de reducció per al 2050: La cadena té una visió a llarg termini i cerca una reducció del 50% en les emissions de CO2 per a l'any 2050.

  1. Lliurament constant d'aliments als bancs d'aliments.
  2. Innovació: les neveres malbaratament alimentari zero i els descomptes en hortalisses "diferents".
  3. Visió a llarg termini: establir objectius per al 2025 i 2050 mostra el seu compromís amb el medi ambient.
  4. Col·laboracions estratègiques: treballar amb organitzacions com Too Good to Go amplifica el seu impacte.

L'èxit d'aquesta iniciativa requereix complir amb una sèrie de requisits fonamentals, com són el de fer un inventari detallat del malbaratament alimentari, identificant les seves tipologies, quantitats, així com els processos o les activitats generadores; establir un balanç de masses per rastrejar l'entrada i sortida d'aliments en totes les etapes del procés; prioritzar accions per reduir el malbaratament segons una jerarquia predefinida; calcular el percentatge de producte amb destinació a l'eliminació en relació amb el total d'entrades d'aliments; desenvolupar un pla integral de minimització del malbaratament alimentari i, finalment, implementar un sistema de gestió robust per assegurar la conformitat amb els requisits establerts.

Dins la metodologia que cal implementar, s'estableix que la certificació d'AENOR malbaratament alimentari zero es basa en cinc fonaments:

Cinc fonaments de la certificació AENOR malbaratament alimentari zero

Reforma

Reforma

Cap a Residu Zero


Lliurament malbaratament alimentari zero d'AENOR

Lliurament Carrefour



Carrefour s'alia amb l'app Too Good to Go per combatre el malbaratament

solucions globals clima



Compromís. La bellesa està en el gust

 



Quatre claus per reduir el malbaratament alimentari

Malbaratament alimentari