Reconeixement per a les organitzacions excel·lents
L'esquema de reconeixement a l'excel·lència europea ha estat creat per distingir aquelles organitzacions que segueixen una
estratègia orientada cap a l'excel·lència i que han aconseguit assolir els objectius marcats.
El
Model EFQM d'excel·lència està compost per
nou criteris que es diferencien clarament en dues parts: el grup format pels anomenats "Agents facilitadors" que es refereixen a allò que fa organització i com ho fa, i el grup "Resultats" que donen compte dels èxits obtinguts per l'organització respecte a tots els grups d'interès (clients, treballadors, societat, proveïdors) i amb relació al compliment del pla estratègic.
El sistema de reconeixement atorga a les organitzacions:
- Prestigi i confiança per a la societat, ja que només es reconeixen les organitzacions realment excel·lents en la seva gestió i que compleixen els requisits exigents.
- Seguretat i professionalitat, perquè els agents i el personal que intervenen i interactuen amb les organitzacions estan qualificats al màxim nivell.
- Reconeixement europeu de l'European Foundation for Quality Management (EFQM). Juntament amb el reconeixement espanyol atorga, automàticament, el reconeixement de l'EFQM.