12 d'octubre de 2019. AENOR ha llançat la seva nova estratègia de marca com una aposta per reforçar la seva essència enfocada a la creació de confiança en la societat, així com la definició dels seus valors i personalitat, tot això expressat mitjançant un nou sistema visual renovat i modern.
La nova estratègia de marca es va iniciar el 2017 amb un objectiu principal: posar el client al centre de cadascuna les accions de l'entitat i reforçar la proposta de valor diferencial que aprecien els seus grups d'interès, caracteritzat pel rigor professional, alt coneixement tècnic, qualitat de servei i proximitat al client. I és que, segons un estudi fet l'abril de 2018 per la consultora Kantar, més del 70% dels consumidors relacionen AENOR amb qualitat i identificació de les coses ben fetes, un reconeixement que s'eleva al 100% en el cas del públic professional.
Per a Jesús Gómez-Salomé, director de Marca i Comunicació "AENOR creix com a organització, estructurant una Estratègia de Marca completa i adaptada a les seves necessitats. La Marca és una de les nostres aportacions de valor més apreciades, tant en l'àmbit B2B com en el B2C i ara fem un pas important per cuidar-la professionalment i a llarg termini. En el procés de creació de l'Estratègia, principalment hem preguntat molt: als diferents actors de l'ecosistema AENOR, agents del mercat i organitzacions no certificades o certificades per altres entitats. Un procés en què tot AENOR s'ha implicat sense reserves. El resultat està a l'altura de l'immens i divers talent que ha participat".
La confiança evoluciona i eleva el seu paper protagonista. L'alt reconeixement actual de la Marca AENOR recomanava una evolució; no un canvi radical. El resultat és una identitat gràfica actualitzada amb un nou logotip i la creació d'un lema que l'acompanya: "Confia", un potent i apel·latiu missatge associat a un dels valors més apreciats per la societat avui dia, i que posa de manifest la seguretat i rotunditat amb què es desenvolupa el treball a AENOR.
Per a la definició del nou logotip, es va optar per mantenir alguns dels seus elements característics: la paraula AENOR conserva el color negre, que aporta rigor, confiança i assegura la seva visibilitat. Així mateix, incorpora alguns dels trets més identificatius d'AENOR i que constitueixen un dels elements més visibles pels quals es reconeix i identifica la marca com el pes central de la Marca N.
Personalitat i competències
El profund treball efectuat també arrenca en la cultura de l'empresa. Per això s'han revisat i actualitzat les competències clau i personalitat de l'entitat. Les competències clau construeixen una declaració d'intencions de tota la companyia que la guia en el seu dia a dia: Enfocats al client, Construïm el futur, Actuem amb integritat, Potenciem el coneixement i Posem passió. Sobre els atributs de personalitat que caracteritzen l'actuació dels professionals d'AENOR, s'han definit en De confiança, Sempre alerta, Pròxim, Líder, Altament qualificat i Àgil.
Documents