Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR llança la seva nova estratègia de marca basada en el seu principal atribut: la confiança

12/11/2019

• Contribuir a "la transformació de la societat creant confiança entre organitzacions i persones" és el propòsit que regeix la nova Estratègia de Marca.
  • En l'àmbit gràfic, destaca una identitat verbal més actual i rotunda, però que manté els trets més identificables d'AENOR.
  • Aquest projecte de transformació estratègica es va iniciar el 2017 amb l'objectiu de reforçar el posicionament del client al centre de cadascuna les accions de l'organització.

12 d'octubre de 2019.   AENOR ha llançat la seva nova estratègia de marca com una aposta per reforçar la seva essència enfocada a la creació de confiança en la societat, així com la definició dels seus valors i personalitat, tot això expressat mitjançant un nou sistema visual renovat i modern.

La nova estratègia de marca es va iniciar el 2017 amb un objectiu principal: posar el client al centre de cadascuna les accions de l'entitat i reforçar la proposta de valor diferencial que aprecien els seus grups d'interès, caracteritzat pel rigor professional, alt coneixement tècnic, qualitat de servei i proximitat al client. I és que, segons un estudi fet l'abril de 2018 per la consultora Kantar, més del 70% dels consumidors relacionen AENOR amb qualitat i identificació de les coses ben fetes, un reconeixement que s'eleva al 100% en el cas del públic professional.

Per a Jesús Gómez-Salomé, director de Marca i Comunicació "AENOR creix com a organització, estructurant una Estratègia de Marca completa i adaptada a les seves necessitats. La Marca és una de les nostres aportacions de valor més apreciades, tant en l'àmbit B2B com en el B2C i ara fem un pas important per cuidar-la professionalment i a llarg termini. En el procés de creació de l'Estratègia, principalment hem preguntat molt: als diferents actors de l'ecosistema AENOR, agents del mercat i organitzacions no certificades o certificades per altres entitats. Un procés en què tot AENOR s'ha implicat sense reserves. El resultat està a l'altura de l'immens i divers talent que ha participat".

La confiança evoluciona i eleva el seu paper protagonista. L'alt reconeixement actual de la Marca AENOR recomanava una evolució; no un canvi radical. El resultat és una identitat gràfica actualitzada amb un nou logotip i la creació d'un lema que l'acompanya: "Confia", un potent i apel·latiu missatge associat a un dels valors més apreciats per la societat avui dia, i que posa de manifest la seguretat i rotunditat amb què es desenvolupa el treball a AENOR.

Per a la definició del nou logotip, es va optar per mantenir alguns dels seus elements característics: la paraula AENOR conserva el color negre, que aporta rigor, confiança i assegura la seva visibilitat. Així mateix, incorpora alguns dels trets més identificatius d'AENOR i que constitueixen un dels elements més visibles pels quals es reconeix i identifica la marca com el pes central de la Marca N.

Personalitat i competències

El profund treball efectuat també arrenca en la cultura de l'empresa. Per això s'han revisat i actualitzat les competències clau i personalitat de l'entitat. Les competències clau construeixen una declaració d'intencions de tota la companyia que la guia en el seu dia a dia: Enfocats al client, Construïm el futur, Actuem amb integritat, Potenciem el coneixement i Posem passió. Sobre els atributs de personalitat que caracteritzen l'actuació dels professionals d'AENOR, s'han definit en De confiança, Sempre alerta, Pròxim, Líder, Altament qualificat i Àgil.