Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>El Multiusos Fontes do Sar i el complex esportiu Santa Isabel, les primeres instal·lacions esportives d'Espanya que han aconseguit la certificació AENOR davant la COVID-19

23/06/2020

• Aquest segell certifica que els plans desenvolupats garanteixen la tornada segura de l'activitat i que respecten els criteris i les recomanacions de les autoritats sanitàries.

23 de juny de 2020. AENOR ha certificat el Multiusos Fontes do Sar, les pistes de pàdel i de tennis Fontes do Sar i el complex esportiu Santa Isabel pels seus protocols davant la COVID-19, amb la qual cosa s'han convertit en els primers centres esportius d'Espanya a lluir aquest distintiu.

El certificat d'AENOR és un aval extern sobre l'efectivitat de les mesures que aplica la companyia i, de forma paral·lela, empara que aquestes iniciatives compleixen amb les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene sobre la COVID-19. El segell té una validesa anual, encara que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

L'avaluació que fa AENOR valora aspectes com ara la gestió de riscos, la gestió de la salut a la feina (els protocols d'actuació, la realització de serologies a tots els empleats…), la formació, la informació i les comunicacions desenvolupades; les mesures organitzatives (control d'aforament, distància de seguretat garantida a la zona esportiva…); de protecció (ús de material de protecció individual), així com les bones pràctiques de neteja i higiene.

Les instal·lacions esportives gestionades per Xestión de Actividades Deportivas e Espectáculos, SL de Santiago de Compostel·la han posat en marxa un pla de mesures preventives de seguretat i salut per a empleats i clients: fa controls d'aforament, garanteix el manteniment de distàncies de seguretat, ha dotat els seus empleats d'equips de protecció individual i ha programat la neteja i desinfecció de punts crítics diverses vegades al dia amb productes homologats.

A més a més, l'empresa ha implementat mesures preventives com ara el control de temperatura a l'accés dels usuaris, catifes viricides, mampares de seguretat, dispensadors de bosses per a les pertinences als vestidors o la col·locació de 26 estacions de neteja a diversos punts dels centres amb gel hidroalcohòlic, esprai amb producte homologat per a la desinfecció de màquines, paper i papereres.

Així mateix, a més del marcatge de zones, l'empresa ha implantat un sistema de «semàfor» a les màquines que permet saber quan es pot fer servir un aparell o si s'ha de desinfectar, i a la piscina s'han establert els nivells de cloració recomanats per l'OMS per a l'eliminació de coronavirus. També s'han reforçat les gestions en línia, com ara la reserva de places per a activitats dirigides, i s'ofereixen classes en directe per als usuaris que no poden assistir als centres de manera presencial. A més, la companyia ha fet formació específica en COVID-19 als seus empleats i també els ha fet proves serològiques abans que s'incorporin als seus llocs de treball, entre altres mesures.