Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>La cooperativa Ibercom rep d'AENOR el certificat de benestar animal Welfair™ per a més de 80.000 animals ibèrics

18/12/2020

18 de desembre de 2020. AENOR ha lliurat a la cooperativa Ibercom el certificat de benestar animal Welfair™ per a la seva producció de més de 80.000 porcs ibèrics després d'un ampli treball d'adaptació de les explotacions, procés que s'ha vist ratificat després de l'auditoria realitzada per AENOR i que demostra el seu compromís amb el benestar animal.

La directora d'AENOR a la Regió Sud, Mónica Barroso, ha afirmat que "les nostres auditories sempre s'han caracteritzat per la seva profunditat i serietat. Ens sentim molt satisfets i agraïts a Ibercom per la seva valentia, ja que aquest treball ha estat un gran repte donada la magnitud dels treballs a realitzar. Gràcies a la professionalitat del nostre equip i a l'enorme implicació d'Ibercom ho hem aconseguit i a més en un temps rècord".

Ibercom cooperativa de porc ibèric, és el productor més gran d'aquest tipus d'animals del país, per les seves instal·lacions passen gairebé el 10% dels caps de bestiar ibèric produïts a Espanya i, com comenta José Ignacio Moríñigo, director general de la cooperativa: "encara que per ara només hàgim emparat sota la norma de benestar animal 80.000 animals de la nostra producció, el nostre objectiu és assolir el 100% en un termini de 18 mesos. Aquesta certificació és una de les principals demandes actuals dels consumidors, per això estem segurs que aquesta aposta tan ambiciosa generarà un valor afegit per als nostres ramaders".

Aquest certificat acredita que Ibercom compleix amb els requisits del model de benestar animal Welfair™ basat en el referencial europeu Welfare Quality®, i dirigit a harmonitzar la preocupació social i les demandes del mercat per desenvolupar sistemes fiables de seguiment en granges, d'informació sobre productes i de millora del benestar animal.

El model de certificació és pioner, ja que, a més d'avaluar les instal·lacions, té en compte diferents paràmetres de comportament dels animals, basats en 4 principis: alimentació, allotjament, estat sanitari i comportament de l'animal.