Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>LafargeHolcim, pionera a Espanya a rebre la certificació per al control de producció d'una planta de formigó d'AENOR

05/03/2020

5 de març de 2020 - LafargeHolcim ha rebut el certificat de control de producció emès per AENOR segons estableix el Reial decret (RD) 163/2019, que la converteix en la primera companyia del sector dels materials de construcció a Espanya a certificar el control de la producció d'una planta de formigó a través d'aquesta entitat. Una certificació impulsada pel Ministeri d'Indústria i l'Associació Nacional de Fabricants de Formigó Preparat (ANEFHOP).

Aquest Reial decret estableix els criteris tècnics que han de complir les centrals de formigó per a la realització del control de producció. Entre les novetats que aporta, destaca que totes les centrals s'inspeccionaran almenys cada dos anys per verificar el control de producció pel que fa al formigó i els seus components, les instal·lacions i el control de la documentació, així com la capacitació del personal tècnic.

ANEFHOP, que va participar en la redacció d'aquest Reial decret, està promovent que totes les centrals puguin complir amb les esmentades exigències. Per això, l'Associació celebra aquesta primera certificació, que servirà d'exemple per a la resta del sector.

Fins a la data, les anteriors reglamentacions que s'aplicaven a les centrals de formigó deixaven a les mans del productor la garantia de compliment. Cap tercera part ho verificava. Amb l'entrada en vigor del Reial decret, són els organismes de control com AENOR els que verifiquen si compleixen o no amb la legislació.

Gràcies a LafargeHolcim, que s'ha prestat per ser avaluada davant els ulls d'ENAC, AENOR ha pogut obtenir l'acreditació i treballar amb el Reial decret.

En concret, l'auditoria d'AENOR es va dur a terme a la planta de formigó de LafargeHolcim situada a Alcobendas i al Laboratori Central de Formigó, on es fa el control de producció.

Isidoro Miranda, director general de LafargeHolcim España; Manuel Barrero, director de l'Activitat de Formigó i María Ángeles Vidal, directora de Qualitat de Formigons són els encarregats de recollir l'acreditació aquest matí de mans de Rafael García Meiro, CEO d'AENOR.

María Ángeles Vidal va assenyalar que "amb aquesta certificació, la companyia es posiciona una vegada més com a pionera en el compliment normatiu i de qualitat. L'objectiu és tenir totes les nostres plantes certificades abans de finals de 2020". Vidal conclou que "per a nosaltres aquest procés ha estat un exercici de transparència i treballar amb AENOR ens aporta la tranquil·litat i la seguretat que estem alineats amb les millors pràctiques de qualitat del sector".

Per part seva, Rafael García va assegurar que el fet que "LafargeHolcim hagi obtingut de forma pionera aquesta certificació demostra no només la seva preocupació per complir amb els requisits per a la producció de les plantes de formigó, sinó que posa de relleu el seu ferm compromís amb la millora de la qualitat i la seguretat, en anticipar-se a l'entrada en vigor l'1 d'abril de 2021 de la legislació que regirà la comercialització del formigó preparat". A més, va emfatitzar que "la construcció és un sector estratègic per a AENOR en el qual tenim més de 20 anys d'experiència i més de 400 centrals de formigó avaluades, cosa que ens converteix en un referent en aquest camp".