Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Miguel Montesino, nomenat director general d'AENOR a Mèxic

Miguel Montesino, nomenat director general d'AENOR a Mèxic

24/06/2019

24 de juny de 2019. AENOR, una de les deu principals certificadores del món i referència per atorgar segells d'avantguarda amb èxit mundial, ha nomenat director general de la filial d'AENOR a Mèxic Miguel Montesino Hernández.

AENOR s'ha marcat com a objectiu seguir consolidant-se com l'aliat de les organitzacions mexicanes en certificacions d'alt valor afegit com les de Ciberseguretat, Seguretat Alimentària, Seguretat d'Equips Mèdics, Formació o Antisuborn. Mentre que, en el camp de les certificacions més esteses com l'ISO 9001 (Qualitat) i l'ISO 14001 (Ambiental), o en la nova ISO 45001 (Salut i Seguretat Laboral, que anul·la OHSAS 18001), posa a disposició de les organitzacions mexicanes un ampli coneixement i experiència local i global, que és clau per aportar, a organitzacions de totes les mides i sectors, el màxim valor en cada procés d'auditoria.

AENOR a Mèxic es va constituir el 1997 i, des de llavors, el seu creixement ha estat constant, posicionant-se com una de les certificadores de referència després d'assolir, el 2018, més de 2.600 centres certificats en vigor, tant de sistemes de gestió com de productes o serveis. A més, ha impartit 234 cursos en 439 jornades de formació als quals han assistit més de 2.800 alumnes.

El nomenament del nou director general és una aposta pel creixement i l'expansió de les operacions de la companyia a la regió. Per part seva, Montesino considera que "Mèxic és un país d'oportunitats per a AENOR, on l'avaluació de la conformitat segueix en franc creixement. La generació de confiança amb els nostres clients és de vital importància".

Com a part de la seva trajectòria, el nou director general d'AENOR a Mèxic va ser responsable d'avaluació de projectes de cooperació com per al Repte del Compte del Mil·lenni (MCC per les sigles en anglès), el pressupost del qual pujava a 400 milions de dòlars, així com d'altres finançats pel Banc Mundial, l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID) o la Junta d'Andalusia.

Durant 14 anys ha format part d'AENOR, on ha estat gerent comercial per a l'oficina a l'Amèrica Central, amb l'objectiu principal de desenvolupar el negoci d'AENOR a la regió posant els clients en el centre i posicionant la marca com un referent.

El nou director general, nascut al Salvador, és enginyer agrònom amb Menció Honorífica per la Universitat Zamorana (Hondures), una de les universitats més prestigioses a Llatinoamèrica. A més, s'ha format en diferents matèries a Espanya, Panamà, Mèxic, Guatemala i el Salvador, cosa que li permet tenir una àmplia visió del món de la certificació i del negoci.