Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Sacyr obté la doble certificació d'AENOR pels seus sistemes de compliment normatiu penal i gestió antisuborn

05/02/2024

• Aquestes certificacions avalen el compromís de Sacyr i del seu grup d'empreses amb la prevenció del delicte, que contribueix a crear una cultura ètica d'integritat i transparència en tota l'organització.

Madrid, 5 de febrer de 2024- Sacyr ha obtingut una doble certificació d'AENOR, segons les normes UNE 19601 i UNE-ISO 37001, per l'adopció de les millors pràctiques en matèria de gestió de compliment normatiu penal i antisuborn. Aquestes certificacions avalen el compromís de Sacyr amb la prevenció de delictes, la reducció de riscos i el foment d'una cultura empresarial ètica.

El certificat de compliment normatiu penal, segons la norma UNE 19601, acredita que el sistema de compliment normatiu implantat per Sacyr per a la prevenció i detecció de delictes està alineat amb les millors pràctiques en matèria de compliment penal i que, igualment, permet fomentar una cultura empresarial ètica i de compliment amb la Llei.

El segon certificat rebut per Sacyr, segons la norma UNE-ISO 37001, verifica que la companyia disposa dels mecanismes adequats per prevenir, detectar i afrontar els suborns. Aquest estàndard internacional fixa els requisits i proporciona una guia per establir, implementar, mantenir, revisar i millorar els mecanismes per combatre les possibles pràctiques de suborn en les empreses.

En paraules del director de Compliment Normatiu, José Luis Torres, "amb aquestes certificacions, Sacyr dona resposta a les exigències regulatòries de mercats, clients, accionistes i inversors i altres grups d'interès. Les certificacions posicionen l'organització amb un elevat estàndard ètic i de compromís amb les millors pràctiques de compliment normatiu i govern corporatiu".

Per part seva, Nicolás Henríquez, director de Desenvolupament de Negoci d'AENOR, ha assegurat que "amb aquestes dues certificacions d'AENOR en Compliment normatiu Penal i en sistema de Gestió Antisuborn, Sacyr demostra a la societat el seu compromís amb les millors pràctiques internacionals per dissenyar i articular sistemes de prevenció de riscos penals, així com una cultura empresarial ètica i transparent. Uns valors fonamentals perquè qualsevol empresa del segle XXI transmeti confiança a tots seus stakeholders".