Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>AENOR acreditada per l'ENAC per certificar l'UNE 19601 de Compliment normatiu penal

12/05/2022

• Aquesta acreditació empara la tasca que AENOR està fent des de 2017, que ha certificat el sistema de gestió de compliment normatiu penal de més de 180 organitzacions.
  • El certificat demostra la diligència deguda i les millors pràctiques en la prevenció i detecció de delictes a les organitzacions, per la qual cosa pot contribuir a atenuar o fins i tot eximir la responsabilitat penal.

12 de maig de 2022. AENOR ha estat acreditada per l' Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) per a la certificació segons la Norma UNE 19601 de Sistemes de gestió de compliment normatiu penal. Aquesta acreditació suposa un suport important a la tasca que AENOR desenvolupa en aquest camp: va ser la primera entitat de certificació que el 2016 va desenvolupar un model de certificació de prevenció de delictes i, des de 2017, any en què es va publicar l'UNE 19601, ha certificat 180 organitzacions segons aquesta norma.

El certificat de Compliment normatiu penal d'AENOR està basat en la Norma UNE 19601, l'estàndard nacional de millors pràctiques per prevenir delictes, reduir el risc i fomentar una cultura empresarial ètica i de compliment amb la llei.

Aquest certificat demostra que l'organització ha implantat un Sistema de gestió de compliment normatiu penal que compleix amb els requisits de la Norma UNE 19601, i aposta per la millora contínua. Entre altres avantatges, aquest certificat ajuda a prevenir la comissió de delictes i a reduir el risc penal en les organitzacions.

El certificat de conformitat amb l'UNE 19601 demostra la diligència deguda i les millors pràctiques en la prevenció i detecció de delictes a les organitzacions, per la qual cosa pot contribuir a atenuar o fins i tot eximir la responsabilitat penal. Així mateix, garanteix el compromís de les organitzacions amb un model de lideratge compromès amb el compliment normatiu i afavoreix una cultura empresarial ètica, que contribueix a generar confiança.

Aquesta certificació està inclosa a la plataforma de confiança d'AENOR "escalar els valors corporatius". S'hi inclouen totes les solucions d'AENOR relacionades amb el compliment normatiu, tant les que venen a donar resposta a matèries específiques, compliment normatiu penal, antisuborn i tributari, i transversal com els sistemes de gestió de compliment normatiu.

AENOR aconsegueix així un nou avenç en el seu compromís amb el bon govern corporatiu i en el desenvolupament de solucions eficaces en l'àmbit del Compliment normatiu corporatiu i bon govern, en el qual ja han confiat 180 organitzacions des que es va implementar aquesta certificació. L'auditoria externa de certificació del model de prevenció de delictes efectuada per un tercer independent, expert i de prestigi com AENOR és una de les maneres més fiables, eficaces i transparents de donar resposta a aquests requisits i d'evidenciar el compromís explícit i públic de l'organització i els seus líders amb la cultura de compliment.