Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Fraternidad-Muprespa rep d'AENOR la verificació de la seva petjada de carboni i el certificat de seguretat de la informació

25/11/2022

• Les normes UNE-EN ISO 9001:2018 i ISO/IEC 27001 estan considerades el mitjà més eficaç per minimitzar els riscos als quals s'enfronta la seguretat de la informació
  • La petjada de carboni de Fraternidad-Muprespa és de 897,95 tones de CO2

25 de novembre Fraternidad-Muprespa ha rebut de AENOR el certificat del sistema integrat, de conformitat amb les normes UNE-EN ISO 9001:2018 i ISO/IEC 27001 de gestió de la qualitat i de la seguretat de la informació en l'àmbit dels sistemes d'informació, així com el certificat de verificació de la petjada de carboni, de conformitat amb GHG Protocol, en un acte que va tenir lloc ahir al matí, dijous, a les oficines de la mútua del madrileny carrer de José Abascal 50, en el qual s'ubica la nova seu de la Subdirecció General de Sistemes i Serveis de Fraternidad-Muprespa.

Gonzalo Piédrola, director d'AENOR per a la Regió Centre & EMEA, i Enrique Megía, director d'AENOR a la Comunitat de Madrid, van lliurar els certificats a Pedro Serrera, subdirector general de Sistemes d'Informació i Serveis, Natalia Fdez. Laviada, subdirectora general de Prevenció, Qualitat i Comunicació, i Elena Iglesias, directora del Departament de Qualitat i Medi Ambient. Tant Gonzalo Piédrola com Enrique Megía van agrair la confiança que Fraternidad-Muprespa posa en AENOR, entitat "que està al costat de la mútua".

Certificació de seguretat de la informació

Fraternidad-Muprespa disposa d'un sistema integrat ISO 9001+ISO 27001 en l'àmbit dels sistemes d'informació que donen suport a les activitats de gestió d'infraestructures informàtiques i de telecomunicacions. La primera és la norma de qualitat per excel·lència mentre que la segona pertany a l'àmbit de la tecnologia de la informació, les tècniques de seguretat i els sistemes de gestió de la seguretat de la informació que permeten l'assegurament, la confidencialitat i integritat de les dades i de la informació, així com dels sistemes que la processen.

Pedro Serrera va destacar en rebre els certificats que "a Fraternidad-Muprespa som fervents creients de la importància de la certificació dels sistemes de gestió". A més, va destacar que aquest acte coincideix amb el 18è aniversari de l'obtenció de la primera certificació, que va tenir com a àmbit d'aplicació el desenvolupament d'aplicatius informàtics perquè "enteníem que, si certificàvem el desenvolupament d'aplicatius, era una forma d'aplicar la millora contínua a tots els processos que estaven suportats en el desenvolupament d'aplicatius: la història clínica electrònica, la gestió de pressupostos, l'atenció al client, etc."

Verificació de la petjada de carboni

Aquesta verificació engloba tant les emissions procedents de la pròpia organització com aquelles sobre les quals té influència. En aquesta ocasió s'inclou a més en la verificació l'Hospital Fraternidad-Muprespa Habana, que va obrir les portes el 2019. La mútua col·laboradora amb la Seguretat Social verifica la seva petjada de carboni des de 2016. Avui dia s'estima que la petjada de carboni de Fraternidad-Muprespa és de 897,95 tones de CO2.

"A Fraternidad-Muprespa tenim interioritzat que cadascú des de la seva posició ha de col·laborar a millorar la situació mediambiental actual treballant en el camí correcte. A més, considerem de gran importància compartir amb la societat la informació sobre com la nostra activitat contribueix a l'escalfament global, i què fem per reduir aquesta contribució, a través de l'eficiència energètica, l'autoconsum i la conscienciació, pilars per a aquesta reducció", va assegurar Elena Iglesias.

Per la seva part, Gonzalo Piédrola ha afirmat que "el certificat lliurat a Fraternidad-Muprespa acredita la veracitat del seu càlcul de la petjada de carboni i comporta, entre altres avantatges, conèixer i controlar les seves emissions i, com a conseqüència, els estalvis econòmics derivats de la millora energètica, afavoreix la competitivitat i incrementa la transparència cap a tercers. I el certificat de gestió de seguretat de la informació garanteix que s'adopten els controls i procediments més eficaços i coherents amb la informació".

AENOR, l'entitat de referència en certificació, ha desenvolupat diversos certificats de la petjada de carboni que permeten acreditar la veracitat del càlcul, la reducció o compensació de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle (GEI) resultat del cicle de vida d'un producte o de l'activitat d'esdeveniments, d'organitzacions i de serveis.