Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Making Mask, primera empresa espanyola a certificar les seves màscares higièniques reutilitzables amb AENOR

09/02/2021

• La certificació dona suport al compliment de les normes i a la capacitat de fabricació de màscares al nostre país.
  • AENOR ha sotmès les màscares a assajos d'eficàcia de filtració bacteriana i respirabilitat, i ha comprovat que la producció es desenvolupa sota un sistema controlat amb completa traçabilitat de cada lot de producte.

9 de febrer de 2021. L'empresa espanyola Making Mask s'ha convertit avui en la primera a aconseguir el certificat de AENOR per a les seves màscares higièniques reutilitzables i rentables "MM BIO", i afegeix confiança entre distribuïdors i usuaris sobre l'efectivitat del producte. La consolidació de la capacitat nacional per produir elements de protecció és essencial en la lluita contra pandèmies com la que estem patint.

Al lliurament, hi van ser presents el director d'AENOR a Aragó, Enrique Bello; el gerent de Making Mask, Ángel Aparicio, i el director tècnic de Making Mask, Lorenzo Domínguez. Després de recórrer unes instal·lacions de més de 500 metres quadrats i amb capacitat per fabricar més de 2.000.000 màscares cada mes, es va presentar la màscara "MM BIO", la primera màscara higiènica reutilitzable certificada per AENOR.

La màscara està fabricada amb nanofibres, admet 10 rentades, i va ser sotmesa a uns assajos que van obtenir uns resultats de filtració bacteriana del 99,9%, i un índex de respirabilitat del 46%.

Aquests assajos, realitzats en el laboratori d'AENOR, complementen les auditories de certificació amb les quals es comprova que la producció es desenvolupa sota un sistema controlat i que hi ha una completa traçabilitat de cada lot de producció respecte als teixits i a la resta de materials empleats en la confecció de la màscara.

A la presentació, el gerent de Making Mask, va comentar que "des del llançament de la botiga en línia, el ritme de venda ha augmentat exponencialment, i s'està iniciant una activitat de fabricació alta". A més, Aparicio va confirmar que l'empresa ha creat ja "4 llocs de treball directes i 3 d'indirectes, i estem llestos per fer noves inversions, tant per ampliar les instal·lacions com per treure al mercat noves línies de productes".

Per part seva, el director d'AENOR a Aragó, va comentar que "les màscares higièniques reutilitzables de Making Mask han superat amb uns resultats òptims un dels processos de verificació de compliment respecte a la norma UNE 0065, que recull aspectes fonamentals com l'eficàcia de filtració bacteriana i la respirabilitat. A més, aquesta certificació impulsa la confiança entre tots els col·lectius involucrats, un aspecte clau en aquests moments. El pas que donen és coherent amb la qualitat del servei i la voluntat de millora contínua de la companyia".