La certificació "Compromís amb la gent gran" és una solució basada en les accions que cada organització dugui a terme per millorar l'experiència dels seus clients sènior i que visibilitza i impulsa la importància de comptar amb serveis de qualitat i inclusius, on "no es deixi ningú enrere", lema de l'Agenda 2030.
Es tracta d'una solució emmarcada en la Plataforma de Confiança "Dissenyar solucions inclusives" basada en les accions que cada organització decideixi dur a terme per millorar l'experiència d'ús i accés als seus serveis de la tercera edat. I ho fa a través de l'avaluació dels compromisos que s'assumeixin en diferents àmbits, sempre sota el marc d'una gestió interna que permeti fer un adequat seguiment de cadascun d'aquests.
Per fer-ho, hauran d'utilitzar com a marc comparatiu el Model AENOR d'organització compromesa amb la gent gran, així com les guies/protocols de referència sectorials i institucionals que hi ha sobre això, incloent-hi el marc legislatiu, si n'hi hagués.
Aquest Model AENOR suposa un abordatge complet de la gestió per part de les organitzacions de les mesures implementades per millorar l'atenció i el suport a les persones de la tercera edat en serveis com els bancaris, financers o d'assegurances. La seva avaluació es farà per a tots els canals de contacte amb la persona gran.
Els compromisos de l'organització amb l'atenció inclusiva etària hauran de ser quantitatius i subjectes a un seguiment periòdic.
El Model d'Organització Compromesa amb la Gent Gran permet a les organitzacions, de qualsevol mida i sector, dins el seu abast d'influència, proporcionar una atenció/serveis adequats a les necessitats de la gent gran i exercir un compromís amb la societat de forma responsable, especialment per a la inclusió de la tercera edat.
Beneficis de la certificació:
La solució "Compromís amb la gent gran" s'ha dissenyat com un model dinàmic, d'aplicació a tota mena d'organitzacions que prestin serveis a la gent gran, i d'aquesta manera:
- Ajudar-les en el procés de prestació de serveis a clients d'edat avançada en activitats o productes que poden resultar-los complexos tant en la comprensió com en l'execució.
- Reforçar els missatges i les actuacions dutes a terme per les organitzacions per retornar, aportar, afermar la confiança a la tercera edat usuària dels seus serveis i altres parts interessades.
- Aportar confiança als seus clients més grans.
- Aportar valor en els processos d'atenció de la qualitat i l'experiència de client en general.
- Donar resposta a la necessitat de sectors sensibles, com el bancari o el món en línia, per demostrar davant la societat el seu compromís amb l'atenció de qualitat cap als clients de la tercera edat
- Contribuir a l'Agenda 2030 a través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
- ODS 8: promoure el creixement econòmic inclusiu i sostenible, l'ocupació i el treball decent per a totes les persones
- ODS 10: Reduir les desigualtats dins i entre els països
Cursos relacionats:
Normes relacionades:
-
ISO 25550:2022. Ageing societies — General requirements and guidelines for an age-inclusivament workforce.
-
ISO 25551:2021. Ageing societies — General requirements and guidelines for carer-inclusivament organizations.