Ets a: Home>Coneix-nos>Sala d'informació AENOR>Notes de premsa>Previntegral Group obté la certificació Sistema de Gestió d'Organització Saludable d'AENOR a Espanya

Previntegral Group és el primer servei de prevenció aliè a obtenir la certificació Sistema de Gestió d'Organització Saludable d'AENOR a Espanya

06/04/2021

• AENOR reconeix a Previntegral Group amb quatre certificacions de qualitat, organització saludable, seguretat laboral i integritat de les dades i de la informació.
  • Aquesta distinció valora totes aquelles iniciatives que l'entitat està fent en seguretat laboral, la promoció de la salut, la sostenibilitat i la responsabilitat social amb la comunitat.

6 d'abril de 2021. AENOR ha lliurat les certificacions de Sistema de Gestió d'Organització Saludable (SIGOS), Gestió de la qualitat ISO 9001, Seguretat i salut laboral ISO 45001 i Seguretat i privacitat de la informació ISO 27001 a Previntegral Group, fet que, a més, la converteix en el primer servei de prevenció aliè a certificar-se en el Sistema de Gestió d'Organització Saludable.

La certificació SIGOS valora totes aquelles iniciatives que l'entitat està fent en seguretat laboral, la promoció de la salut, la sostenibilitat i la responsabilitat social amb la comunitat on opera, posant de manifest el seu compromís amb la millora contínua. El model SIGOS constitueix una eina senzilla per a la seva aplicació i integració, i de gran eficàcia en la gestió d'empreses segures, saludables, sostenibles i compromeses, independentment de la mida, el sector i la ubicació geogràfica.

El lliurament dels certificats per part d'AENOR s'ha celebrat a la seu de Previntegral Group i ha comptat amb la participació d'Ángel Luis Sánchez Cerón, director per a la Regió Mediterrània d'AENOR, al costat de diversos membres de Previntegral Group com Jordi Piró, director general; Àngels Betriu, adjunta a la direcció; Eduard Esquer, gerent, i Albert Escolà, responsable de l'àrea de Qualitat, Formació, Ergonomia i Psicosociologia.

Jordi Piró va recalcar que, per a l'empresa, "la seguretat, la salut i el benestar dels treballadors i les seves famílies són valors fonamentals, i influeixen directament en la productivitat i la competitivitat de l'organització i, per tant, en la sostenibilitat d'aquesta. És imprescindible per això integrar eficaçment aquests valors en la gestió en tots els nivells i àmbits de l'organització, i el paper de suport i certificació que desenvolupa AENOR, concretat en aquest cas a través del sistema SIGOS, és insubstituïble".

Per part seva, Ángel Luis Sánchez Cerón va afirmar que "la manera com una organització es relaciona amb els seus treballadors ja té una influència decisiva en la confiança que és capaç de despertar entre els seus grups d'interès. Previntegral Group està desenvolupant un treball seriós i rigorós, alineat amb la seva estratègia empresarial de gestió de la seguretat, salut i benestar de les persones que la formen; a més, ho fa a través d'una col·laboració multidepartamental d'èxit. Tota aquesta tasca l'ha sotmès voluntàriament a l'auditoria independent d'AENOR, i ha merescut, entre d'altres, el certificat de Sistema de Gestió d'Organització Saludable".

Un altre dels avantatges de l'acreditació SIGOS és que millora la imatge corporativa mitjançant la projecció d'una organització segura, saludable i responsable, en què poden participar els mateixos treballadors, clients, proveïdors i altres grups d'interès, més sans, motivats i satisfets, fins a arribar a convertir-se en un referent en el seu sector i dins la societat, i en què es pugui sentir orgull de pertinença i sigui un focus d'atracció i retenció de talent.

A més, d'altra banda, la norma ISO 9001 certifica la gestió de la qualitat, i reconeix la sistematització, el control i la millora contínua dels processos de la companyia, així com un enfocament cap a la satisfacció del client final i la resta de grups d'interès.

En segon lloc, la norma ISO 45001 reconeix la gestió de la seguretat i salut a la feina, i acredita l'obstinació a disminuir la sinistralitat laboral. Per aconseguir-ho, aposta per l'aplicació d'estàndards superiors a l'exigència legal, implantant actuacions que minimitzin les causes que originen els accidents i les malalties en l'acompliment laboral.

Finalment, la norma ISO 27001 reconeix la seguretat i privacitat de la informació, que estableix els requisits per implantar, documentar i avaluar un sistema de gestió de la seguretat de la informació i garanteix la implantació d'un sistema de ciberseguretat orientada als processos i objectius del negoci considerant l'anàlisi de riscos de les TIC.