Un dels grans desafiaments a què s'enfronten les administracions locals és el de desenvolupar, mantenir i, fins i tot, millorar la confiança que els ciutadans tenen envers la gestió municipal.
La Norma UNE 66182 guia per a l'avaluació integral del govern municipal proporciona a les administracions locals una eina d'avaluació que engloba la totalitat de l'activitat municipal per oferir als ciutadans una gestió integral de qualitat.
Aquesta norma permet que els ajuntaments defineixin i controlin de forma sistemàtica i transparent les seves activitats, tenint en compte la qualitat i l'eficiència dels serveis públics, de manera que es garanteixin les condicions necessàries per proporcionar els serveis que necessiten els ciutadans de manera coherent i generant confiança.
Beneficis per a la vostra organització:
Beneficis davant els vostres ciutadans:
Aquesta certificació és una eina útil adreçada a qualsevol ajuntament que, amb independència de mida i ubicació, vulgui dur a terme una avaluació integral de les seves activitats en aspectes com ara el bon govern i la sostenibilitat econòmica, social i ambiental.
Per la seva organització i estructura, la certificació de govern municipal és compatible i integrable amb altres sistemes de gestió, (com per exemple UNE-EN ISO 9001, UNE-EN ISO 14001 i ISO 45001), amb el model d'excel·lència EFQM i amb la resta dels serveis certificats per AENOR.
Una vegada superat el procés d'auditoria la vostra organització obté:
Marca AENOR N de servei certificatgovern municipal
AENOR ha dut a terme nombroses experiències pilot per adaptar la norma a la realitat de tots els municipis espanyols, independentment de la seva mida i ubicació.